
U četvrtak, 10. jula 2025. godine, u rezidenciji Ambasadora Italije u Beogradu, održan je događaj „THE POWER OF SHE: From Vision to Impact“, koji su zajedno organizovali Ambasada Italije, Konfindustrije Srbija i organizacije “OsnaŽene”.
Cilj susreta bio je podrška ženskom preduzetništvu, promocija regionalne saradnje i osnaživanje žena kroz inovativne digitalne alate i strateška partnerstva. Poseban fokus stavljen je na razvoj digitalne platforme OsnaŽene, prve platforme ovog tipa u regionu, koja danas okuplja više od 1.500 preduzetnica iz 11 zemalja i koja je osvojila prvo mesto na prestižnom takmičenju European Enterprise Promotion Awards 2024.
Događaj je otvorio Nj.E. Luka Gori, ambasador Italije u Srbiji, koji je istakao važnost podrške inkluzivnom ekonomskom rastu i osnaživanju žena.
Prisutnima su se zatim obratili Nenad Ivanišević, pokrajinski Sekretar za privredu i turizam AP Vojvodine, i ministarka bez portfelja Tatjana Macura, zadužena za rodnu ravnopravnost, ekonomsko osnaživanje i borbu protiv nasilja nad ženama koja je istakla konkretan značaj ovakvih inicijativa.
Usledila je prezentacija platforme OsnaŽene, koju je predstavila dr Indira Popadić, osnivač i lider projekta, sa osvrtom na dosadašnje uspehe, i planove za širenje.
Ispred Konfindustrije Srbija, prisutnima se obratila Aleksandra Cvetković, član Generalnog saveta: „Srećna sam što sam deo događaja The Power of She, koji slavi liderstvo i snagu žena u biznisu. Kroz višedecenijsko profesionalno iskustvo, videla sam novu snagu žena koje vode, razvijaju i dele svoje ideje. Žene imaju ogroman potencijal da unesu sveže ideje, kreativnost i nov način razmišljanja i upravo taj potencijal pomaže kompanijama da rastu i ostvaruju veći uspeh. Digitalni alati danas otvaraju još više mogućnosti za žene, posebno za one koje vode male biznise. Ali da bi žene uspele, podrška mora biti jasna, praktična i dosledna – od institucija, kompanija i društva u celini. Događaji poput ovog pokazuju pozitivan trend u celom regionu i vode nas ka pravičnijem, inkluzivnijem i uspešnijem poslovnom okruženju“, istakla je Aleksandra Cvetković
Drugi deo večeri bio je posvećen panel diskusiji na temu „Strateška partnerstva za razvoj ženskog preduzetništva“, koju je moderirala Milana Šećerov Hrnjez, arhitekta, preduzetnica i članica platforme OsnaŽene. Učesnice panela bile su istaknute predstavnice biznis sektora, ujedno i članice Konfindustrije Srbija: Sandra Lazarević iz Banke Intesa, Ivana Lazović iz kompanije Shoppster, kao i predstavnica UNDP-a u Srbiji, Maja Đundić.
„Naša odgovornost prevazilazi komercijalne ciljeve, jer želimo da ostavimo pozitivan trag u zajednici u kojoj poslujemo. Na početku rada Intesa Fondacije, naša istraživanja su pokazala da su žene u ruralnim područjima među najugroženijima, zbog čega – putem Fondacije i zahvaljujući našim partnerima – razvijamo projekte usmerene upravo za njihovu podršku. Kroz programe posvećene ženama preduzetnicama, u poslednjih deset godina podržali smo više od 4.000 projekata, uz ukupna ulaganja od 40 miliona evra. U okviru tih programa ne tražimo klasična sredstva obezbeđenja, već im pored finansiranja nudimo i savetodavne i konsultantske sesije koje im pomažu da unaprede prodaju i proizvodnju. U toku je i saradnja sa kompanijom Visa, u okviru koje, između ostalog, razvijamo posebnu karticu namenjenu ženama.“, izjavila je Sandra Lazarević, direktorka sektora za PR i marketing komunikacije, Banca Intesa.
„Rast malih biznisa, a posebno ženskog preduzetništva, zavisi ne samo od dobrih proizvoda i vizije, već i od podrške i prostora da se ti proizvodi predstave tržištu. Shoppster nije samo prodajni kanal – mi verujemo da smo pravi partner za ideje ovih žena, mesto gde mogu da pokažu šta znaju i šta nude. Naša platforma je alat za njihov rast. Kroz projekat ‘Njenih ruku delo’, povezujemo žene sa tržištem i pružamo im podršku u procesu plasiranja proizvoda. Male biznise je i dalje potrebno podržati fleksibilnim finansijskim instrumentima koji oslobađaju resurse za nova ulaganja. A ono što često ostaje nevidljivo, ali presudno u strateškom partnerstvu, jesu lojalnost, fleksibilnost i empatija“, istakla je Ivana Lazović, trending i category direktor u kompaniji Shoppster Srbija.
Veče je završeno segmentom “One of Us“, u kom su prikazane kratke priče i video svedočenja članica platforme – žena koje svojim poslovnim primerima inspirišu druge.
Networking koktel koji je usledio bio je idealna prilika za nastavak razgovora i povezivanje svih aktera koji veruju da žensko preduzetništvo zaslužuje vidljivost i konstantnu sistemsku podršku.









